Min låt

Vilda Matilda
Text & Musik:Thore Skogman
Från albumet "En evig sång"


1. Hej mitt namn är Vilda Matilda.
Varför förstår ni nog säkert så väl.
Att jag kallas Vilda Matilda
det har sina rutiga, randiga skäl.
Fast som liten, ynklig och mager,
så kasta' jag stenar och slogs varje da'.
jag föddes av min mamma en solig aprilda'
och Vilda Matilda va ja,
jag föddes av min mamma en solig aprilda'
och Vilda Matilda va ja..

 

2. Har ni träffat Vilda Matilda?
Tyst är jag aldrig, jag pratar för sju.
Joakim och Anders och Hilda,
till kända och okända säjer jag du.
Alla vill jag dunka i ryggen,
jag krusar ju ingen och är ingen bluff.
Metoderna jag har är minsann inte milda
för Vilda Matilda är tuff.
Metoderna jag har är minsann inte milda
för Vilda Matilda är tuff.

 

3. Reta inte Vilda Matilda.
Gör inte det, jag blir alltid så sur.
Peta ej på Vilda Matilda,
för då ser jag rött och blir arg som en tjur.
Akta er för Vilda Matilda
när jag visar tänder precis som en varg.
För alla dina dagar kan lätt bli förspillda
om Vilda Matilda blir arg.
jaa alla dina dagar kan lätt bli förspillda
om Vilda Matilda blir arg.

 

4. Att bli kär i Vilda Matilda,
som ni förstår är det inte så lätt.
Karlar blir av kärlek så milda
och nog kan på karlarna jag sätta sprätt.
jag va' gift med "Kalle i Kröken",
men den lilla göken, den gilla' ja ej.
I början gick det bra men se nu är vi skilda
för Vilda Matilda sa: "Hej!"
I början gick det bra men se nu är vi skilda
för Vilda Matilda sa: "Hej!"

 

Och här kan ni lyssna på en del av låten: http://www.lastfm.se/music/Thore+Skogman/_/Vilda+Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0